1ST Giveaways BudakFelda.Com : Disiasat Alexa Pun Lumayan

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Alexa dan cara menilai rank global dan regionl bersama irsah blog dengan budak feldaBlog BudakFelda kena siasat? Give Away pertama akan ditarik Alexa? Siasatan menyeluruh pertama akan dijalankan? Apa yang telah belaku?

Blog BudakFelda dot Com sedang membuat siasatan bagaimana untuk menurunkan ranking di Alexa pada kedudukan terbaik. Yea. Trafik rank. Kerana pada beliau, ranking Alexa banyak memainkan peranan terutamanya ingin menjadi blogger yang cenderung untuk memperoleh job advertising dan sponsor posts.

Memang itulah antara kriteria yang dilihat oleh bakal-bakal advertiser bagi memilih blog yang sesuai untuk diletakkan iklan berbayar mahupun dibayar untuk membuat sponsor post. Lumayan ke? Jika rajin dan berjaya market-kan diri, sudah tentu lumayan dan berbaloi.


Update: 24/09/2012


Giveaway pertama BudakFelda telahpun melabuhkan tirainya. Namun begitu segala penerangan boleh digunakan pakai sepanjang masa ataupun sehingga mengikut aturan laman Alexa yang dikeluarkan, tanpa sebarang syarat oleh pihak Irsah Indesign mahupun pihak BudakFelda.

Jika anda telah mereview di Alexa pada mana-mana laman ini, pihak kami tetap memberikan review yang terbaik untuk anda, demi memajukan industri blog bersama. Harap Maklum.


Alexa dan BudakFelda Satu Pengenalan


cara mudah naikkan rank alexa dengan berjaya dan betul
Apa itu Alexa? Bagi mereka yang masih tertanya-tanya, Alexa adalah sistem pengukuran perubahan trafik pelawat anda selama 3 hari dan dibezakan dengan laman-laman lain yang sedang beroperasi (live) di internet. Nilai yang ditunjukkan Alexa untuk mengukur rank laman ialah, jika nilai semakin kecil, menunjukkan kedudukan laman anda mempunyai nilai perubahan trafik terbaik dan sebaliknya.

Sebagai contoh, laman Google memperoleh tangga 1 di Alexa manakala laman Facebook tangga ke 2 Alexa. Bermaksud, perubahan trafik yang melawat laman Google adalah lebih banyak dari pelawat ke laman Facebook menyebabkan Google tangga teratas. Ini belaku walaupun setiap hari pengguna internet melayari laman Facebook namun, kerana perubahan trafik tinggi pada laman Google, maka laman Google mendapat pengiktirafan.

Alexa mengukur laman anda dalam 2 aspek geo-teknikal, iaitu kedudukan laman diseluruh dunia dan juga kedudukan laman di sesebuah region, sebagai contoh Malaysia. Tidak semestinya kedudukan laman anda di dunia boleh mengubah kedudukan rank anda di Malaysia. Ini adalah kerana faktor pengukuran rank yang dijalankan oleh Alexa berbeza sekali bagi kedua-dua kaedah geo-teknikal tersebut. Diamana datangnya pelawat ke laman anda juga memainkan peranan untuk kedudukan rank anda mengikut kawasan.

Namun begitu, laman Alexa juga meyediakan berbagai perkhidmatan mengukur tahap laman dan blog anda secara "real-time" dan semasa. Ia sesuai bagi anda yang mengambil berat terhadap kecenderungan laman dan blog di enjin pencarian. Perkhidmatan tersebut adalah berbayar dan sesuai jika anda benar-benar ingin membuat penambah-baikan.

Kajian BudakFelda Berjaya dan GiveAway Pertama?

Updated

Antara tips yang dikongsikan oleh BudakFelda untuk menaikkan rank Alexa bagi memudahkan pendapatan RM dengan ber-blog dan sponsor post ialah di laman/blog anda:-

1. Memasang Toolbar Alexa pada browser komputer anda - Contoh toolbar asli dari Alexa adalah seperti dibawah. Anda boleh install secara PERCUMA di ALEXA Toolbar Auto installer ini.

Menaikkan rank Alexa mudah cara irsah blog dan budak felda

2. Membuat Review di ruangan Review website bagi laman anda dan laman dilawati - Contoh link review adalah seperti dibawah. Anda boleh membuat review untuk BudakFelda dengan klik pautan asli dikeluarkan oleh laman Alexa seperti dibawah:-

Contoh Review di Alexa.Com untuk BudakFelda dan Laman/Blog anda

Cara review laman website untuk Alexa bersama budak felda

3. Dan banyak lagi tips yang dikongsikan oleh BudakFelda sehingga berjaya menambat hati Sponsors.. anda boleh serang hendap ke sana...


OK? Dah tahu apa itu Alexa? Dan tahu pula kesannya kepada blog anda jika memperoleh tangga rank terbaik? Maka apa ditunggu! Singgah blog BudakFelda.Com untuk mendalami isu-isu yang dibongkarkan secara eksklusif untuk memastikan laman anda pada kedudukan terbaik. Bukan setakat itu, ia adalah short-cut untuk mendapatkan rank terbaik. Anda juga memperoleh berbagai maklumat tentang kaedah paling berkean dapat income lumayan dengan blog dikongsikan eksklusif oleh BudakFelda.

Jangan lupa, BudakFelda sedang menjalankan pemberian hadiah, GiveAway pertama dari blog beliau dan anda boleh singgah untuk mengetahui perkembangan selanjutnya. Hadiah disediakan sangat lumayan termasuklah hadiah utama berupa nama domain percuma. Senarai hadiah disediakan seperti dibawah.

Antara hadiah-hadiah yang boleh dimenangi untuk cabaran 1st giveaways BudakFelda.Com :

1st – Zeus Package + 1 Kaspersky Internet Security + RM 70
2nd – Odin Package + 1 Kaspersky Internet Security + RM 50
3rd – Titan Package +  1 Kaspersky Antivirus + RM 30
* tajaan hosting + domain *.com untuk setahun. Details : fivio.com/shared

Saguhati : 4 X Brooch dari Sabah

Tarikh tutup adalah pada 11:59 malam 23hb September 2012.

Senarai penaja cabaran BudakFelda.Com ialah: cahayacinta.com, pondokkecil.com, awanpagi.com, ecadwinkyasha.com,elqashrinqaisara.blogspot.com, daddydee.net serta Fivio.com selaku penaja utama.

Selamat mencuba dan terus bersama  BudakFelda.Com meningkatkan kualiti dan mutu Alexa blog anda- irsah indesign.

New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!