Kedai On-Line Shopping Cart-My Dengan Checkout Laman Custom

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Update Mac 2013 - Kini tema MyBlogShop Pro boleh di download/muat-turun percuma. Tutorial dan tips pemasangan disediakan

Update Feb 2013 - Upgrade terkini tema blogshop boleh diperoleh tidak lama lagi. Lebih mesra pemasangan kerana kemaskini perubahan sistem dashboard, template dan layout blogger. 
Jika mempunyai masalah sila hantar PM ke kami ataupun rujuk ruang komen untuk langkah2 tambahan. Selamat mencuba. 

Kedai online tema percuma blogger ini adalah tambahan dari tutorial pemasangan theme blogger E-Commerce percuma Shopping Cart-My dengan integrasi terbina Checkout Paypal.

Ia juga boleh integrasi dengan Google Wallet atau Google Merchant. Menggunakan kaedah yang sama juga dan akan diberikan tutorial pada edisi berikutnya.

Tutorial pemasangan lengkap tema blogger e-commerce percumaa shopping cart-my

Terima kasih kepada designers asal iaitu Bloggermint.Com dan skrip Simple Cart kerana tutorial ini adalah tambahan dari tutorial asal kaedah memasang tema percuma kedai on-line E-Commerce Blogger Shopping Cart-My ini. Namun begitu, jika anda tiada akaun berdaftar dengan Paypal, anda boleh menggunakan kaedah ini sebagai alternatif

Perhatian: Imej dilaman tersebut adalah sebagai hiasan. Pihak designers tiada kemana-mengena dengan pemilik imej. Pihak designers berpegang pada Creative Common 'Share Alike'. Harap maklum.

> Melihat Live Demo Kedai On-Line Percuma Blogger Shopping Cart-My di pautan ini.

> Melihat live demo kedai blogger Shopping Cart Themes menggunakan integrasi Paypal dari Bloggermint.Com disini.

> Memuaturum tema kedai on-line percuma e-commerce blogger asal Shopping Cart di muaturun ini.

> Muaturun tema themes Shopping Cart-My anda boleh tekan pautan percuma ini. ( Akan dikemaskini dengan banyak fungsi iap bina untuk anda.)

Tutorial Pemasangan Kedai Online Themes Blogger Shopping Cart-My Tanpa Menggunakan Integrasi Checkout Paypal


Dari Langkah 4 > Tekan butang Edit Template > Proceed > klik Expand Widget > tekan Ctrl-F dan taipkan perkataan Paypal dan tekan butang Enter di carian tersebut.

5. Bagi ruangan Paypal anda tinggalkan begitu sahaja. Berkemungkinan jika anda ingin upgrade cara pembayaran bagi kedai online anda, anda boleh guna semula. Jika te;ah buat, terus ke langkah 6.

change you paypal e-mail address to sequence with check out button

6. Penting disini, anda tekan  Ctrl-F > taipkan Checkout > tekan Enter sehingga anda berjumpa kod seperti dibawah:-

Change URL for checkout button to custom pages

Diruang berkotak merah seperti diatas, anda akan ketemu kod perkataan javascript;; Gantikan kod tersebut dengan kod URL laman page "Services" anda yang dibuat pada tutorial pemasangan yang lalu. Anda boleh lihat tutorial disini pada Langkah No. 8

Pada perkataan yang harus digantikan anda taipkan URL pages "Services" anda buat sebelumnya sebagai contoh:-

http://shoppingcartmy.blogspot.com/p/services.html
  1. Dimana perkataan berwarna  orange adalah nama blogger anda pada URL (sila tukarkan)
  2. Kod perkataan /p/ adalah standard untuk laman Pages anda. (kekalkan)
  3. Dan perkataan services adalah tajuk page anda tadi. (tukarkan nama jika anda telah membuat Pages dengan tajuk lain. Kekalkan jika anda mengikut langkah yang sama)

Masukkan kod ikut keperluan > tekan Save dan terus View Blog laman anda

7. Anda boleh mencuba tekan contoh Add to Cart > tekan butang Checkout > seterusnya anda akan dihala ke laman .....Services.html baru anda nanti.

8. Ubahsuai laman Pages tersebut mengikut kehendak anda...

Nota Penting: Jika anda menambah atau mengubahsuai Pages anda tersebut, pastikan anda melakukan langkah seperti ditunjukkan ini untuk kemudahan anda.(Langkah No. 10)

Anda tidak perlu melakukan langkah diatas jika membuat posting, mengubah widget dan sebagainya.  Jika terdapat sebarang pertanyaan, sila kemukakan diruang komens. Semoga anda akan lebih kreatif dalam mengendalikan Kedai On-line blogger sulung anda yang serba SEO dan SEM menggunakan Tema Blogger Percuma Shopping Cart-My . Selamat mencuba - irsah indesign.



> Melihat Live Demo Kedai On-Line Percuma Blogger Shopping Cart-My di pautan ini.

> Melihat live demo kedai on-line profesional blogger Shopping Cart Themes menggunakan integrasi Paypal dari Bloggermint.Com disini.


> Memuaturum tema percuma e-commerce blogger asal Shopping Cart di muaturun ini.


> Muaturun tema themes Shopping Cart-My (upgrade) anda boleh tekan pautan percuma ini. (akan dikemaskini kelaka kerana masih berurusan dengaan pihak blogger)



> Anda juga boleh ubahsuai menggunakan Contact Form secara automatik dikongsikan oleh Vivija(Ble) sahabat pembina laman dari Macedonia. Ia menggunakan teknik form Contact dari Kontacr.com. (akan dikemaskini kerana berurusan dengan pihak pemilik laman)

Update Mac 2013 - Kini tema MyBlogShop Pro boleh di download/muat-turun percuma. Tutorial dan tips pemasangan disediakan

Perhatian: Anda dilarang membuang links di bahgian bawah template tersbut. Jika anda ingin membuangnya, kadar premium minima oleh Bloggermints.Com akan dikenakan. Atau menghubungi kami untuk keterangan lanjut. Tindakan akan diambil jika links tersbut di keluarkan. Terima Kasih. Template ini adalah dibawah Creative Commons 'Share Alike' - boleh digunakan untuk persendirian dan komersil dan template ini tidak boleh diniagakan sehingga premium kepada designers dilaksanakan.

New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!