WINDOWS 8 – Install Review Requirement Asas Terbaru dan Download Percuma WIN 8 RC + Product Key

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Salam warga enterprise. Minggu ini peminat Windows 7 Ultimate, Windows 7 Home Basic, Windows 7 Enterprise, dan Windows XP (Service Pack 3) akan tersenyum lebar setelah penantian upgrade perisian Windows mereka ke WINDOWS 8 RELEASE PREVIEW 32 BIT ENGLISH telah berada di pasaran untuk percubaan. Ia adalah percubaan terakhir sebelum berlangsungnya pelancaran penuh bagi sistem pengoperasian Windows 8 yang dijangkakan menemui pengguna pada tahun ini.

 

Perisian secara ringkas:

Windows 8 Release Preview 32 Bit didatangkan denagn Windows 8 OS (Sistem Pengoperasian), Apps (Aplikasi) Windows terkini dan terbaru untuk menghubungkan dengan Hotmail, Skydive, Messenger dan banyak lagi perkhidmatan tambahan yang mengkagumkan.

Muaturun dan Download Windows 8 Release Preview:
 Windows 8 Release Preview 32bit English.iso (2.5 GB)
Sha 1 hash — 0x8BED436F0959E7120A44BF7C29FF0AA962BDEFC9
 Windows 8 Release Preview 64bit English.iso  (3.3 GB)
Sha 1 hash — 0xD76AD96773615E8C504F63564AF749469CFCCD57
Kunci Produk: Windows 8 Product Key: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF


Windows 8 Release Preview Download Free Key

Microsoft Secara Ringkas

Microsoft adalah sebuah syarikat Infomasi Teknologi yang tidak perlu diperkenalkan. Mereka telah berjaya membawa dan menghidupkan banyak pengguna di seluruh dunia dengan berbagai perisian untuk diadaptasikan dalam penggunaan seharian. Ia adlah kesinambungan apa yang telah dilakukan oleh Redmond apabila mereka tmemulakan pembangunan ICT sejak dari tahun 1974 lagi.

Windows telah dimulakan oleh seorang programmer dan ENTREPRENEUR, terhebat di dunia masa kini, Bill Gates, dan menyedari keperluan penambaikan sistem pengoperasian Windows, Ia harus dipertingkatkan mengikut arus semasa.

Dijangkakan versi penuh Windows 8 Release Preview akan berada di pasaran tidak lama lagi. Dan dari sumber, Microsoft telah menyatakan versi penuh operasi Windows 8 akan dinamakan: Windows 8 Release Preview atau Windows 8 Release Candidate.
Pada pendapat saya, Windows 8 Release Preview  merupakan penambah tingkatan menyeluruh Windows. Perubahannya sangat radikal dibandingkan dari versi Windows yang terdahulu.


Windows 8 secara Ringkas

  • Ia merupakan perubahan tersangat radikal semenjak beberapad dekad yang lalu untuk sistem pengoperasian Windows.
  • Ia didatangkan dengan Paparan Visual Tahap tinggi dinamakan Metro (Highly Visual Interface).
  • Metro tersebut merupakan paparan berbentuk kotak pada paparan yang boleh dijalankan pada desktop, laptop dan tablet.
  • Pembolehan kepada paparan desktop lama anda jika anda berasa takut dalam menyesuaikan penggunaan Metro jika diperlukan, dalam satu klik sahaja.
  • Versi Percubaan Windows 8 Release Preview (Test Version) didatangkan dengan 14 Bahasa (Languages) serta beberapa penambah-baikan dan featur yang sangat awesome.
  • Option tambahan untuk operasi Windows 8 Releease Preview  adalah terdapat banyak kaedah untuk menhubungkan PC anda dengan perisian Microsfot yang lain seperti Windows OS, IE 10 dan Apps Windows 8 Terbaru untuk menghubung dengan Hotmail, Skydive, Messenger dan perkhidmatan lain.
  • Aplikasi lain untuk versi keluaran Windows 8 Release Preview  ini termasuk Bing Travel App dan juga Aplikasi Gaming dan Music Xbox Apps yang boleh dientegerasikan dengan Microsoft Zune iaitu perkhidmatan perisian muzik.
  • Mempunyai beratus update untuk aplikasi di dalam Windows Store.
  • Pelancaran Windows 8 Rellease Preview ini dijalankan berdasarkan prestasi penjualan PC yang menurun pada masa ini memendangkan pengguna lebih menggemari smart phone dan tablet.
  • Dijangkakan versatiliti Windows 8 Realease Preview akan memberikan dimensi baru dalam penggunaan komputer yang berasas peranti dan laptop.
  • Untuk rekod, Windows 8 Realease Preview sebenarnya sedang di guna pakai oleh berjuta pengguna diseluruh dunia sehingga kini dan dikhabarkan sistem operasi WIndows 8 Release Preview  ini sangat stabil.

Sebagai panduan, sila back-up data-data adal anda kepada storan luaran jika andainya berlaku kesilapan pemasangan sistem baru Windows 8 Realease Preview ini.

Windows8-ReleasePreview-32bit-English.iso (2.5 GB)
Sha 1 hash — 0x8BED436F0959E7120A44BF7C29FF0AA962BDEFC9

Windows 8 Release Preview English 64-bit (x64) Download
Windows8-ReleasePreview-64bit-English.iso  (3.3 GB)
Sha 1 hash — 0xD76AD96773615E8C504F63564AF749469CFCCD57

Windows 8 RC Product Key TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF

Link diatas adalah untuk versi Windows 8 berbahasa English. Jika anda memerlukan versi Windows 8 dalam bahasa lain anda boleh memuaturun dengan menekan link dibawah:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/download
(online setup installer)

atau:-

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso
(ISO images or .iso files)

ISO images Files

If you are wondering on how to use a .iso file. Then let me tell you - an ISO image must be converted into installation media stored on a DVD or a USB flash drive.

On Windows 7, the easiest way to convert this file is to use Windows Disc Image Burner.
On Windows XP and Windows Vista, a third-party software like Nero is required to convert an .iso file into installable media.
 

Requirement Minimum Windows 8 Release Preview

Pada dasarnya hasil ujian kami, Windows 8 Release Preview stabil dengan peralatan hardware yang digunakan oleh Windows 7.
✔ Processor -  1 gigahertz (GHz) dan keatas
✔ RAM -  1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
✔ Hard disk space -  16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
✔ Graphics card -  Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver

Tambahan requirement untuk menggunakan featur Windows 8 Release Preview yang lain:-

✔ To use touch, you need a tablet or a monitor that supports multitouch.
✔ To access the Windows Store and to download and run apps, you need an active Internet connection and a screen resolution of at least 1024 x 768.
✔ To snap apps, you need a screen resolution of at least 1366 x 768.
✔ Internet access.

Featur terkini Windows 8 yang pastinya anda akan gemari:-

1 Start Here
Rekaan dan fungsi yang baru dan boleh dijalankan sebagai launchpad dan dashboard. Anda akan melihat dalam paparan yang kemasa serta ber tile untuk meudahkan aturan kerja.

2 Windows 8 CHARMS
Menu "charms"  boleh ditemui jika anda menghala ke sebelah kanan skrin anda. Anda akan mempunyai opsyen berbeza dari app Metro pada paparan skrin anda.

3 Find Apps
Gunakan Find Apps untuk mencari links program seperti di dalam Windows 7 Start Menu. Pengaturannya sama dengan desktop-classic anda jika anda mahu menukarkannya.

4 Instant Search
Jika anda menaip pada start menu, anda akan terus dihalakan kepada paparan search yang dikehendaki.

5 Shop For Apps
Microsoft's Store untuk Apps Metro dibangunkan dan dikemaskini dengan berbagai Apps terkini berserta Metro-specific apps.

6 App Details
Apps di Microsoft Store didatangkan dengan rating usia, penerangan dan behaviour permission serta berbagai perincian diperlukan.

7 Opsyen Search
Metro Apps sebenarnya menambah nilai fungsi sistem Windows anda dalam berbagai cara. Sebagai contoh, Wikipedia apps di, fungsi search Windows 8 anda membolehkan anda menjalankan pencarian secara terus kepada Wikipedia. Jika anda klik ikon dibawah kotak search, anda boleh melihat dan memilih content search yang anda ingini.

8 Share Information
Pilih ‘Share’ di sebelah kanan skrin anda pada Metro app, anda akan dikemukan informasi terkini dan metod untuk anda menhubungkan data seperti Mail dan People App.

9 Still A Classic
Jika anda memerlukan paparan asal seperti pada Windows 7 anda, dengan satu klik anda boleh menukar semula kepada paparan tersebut  Mudah untuk membolehkan anda serasikan dengan penggunaan paparan Windows 8 anda kelak.

10 Integrated Flash
The Metro-interface edition, Internet Explorer 10 didatangkan dengan Flash sebagai perisian semualajadi. Polisi Do Not Track, juga di hidupkan secara default di IE 10..

11 Browse The SkyDrive
Metro SkyDrive app membenarkan anda browse dokumen dan galleri gambar serta video dengan swipe jari sahaja.

12 Opsyen IE
Internet Explorer 10 juga menggunakan paparan asal konvensionalnya. Jika anda membuka laman IE 10, ada satu opsyen untuk anda pilih untuk menukar ke paparan tersebut.

References
Official WebsiteWikipediaWindows 8 RC Product Key Free DownloadWindows 8 Features WikiDownloadsMicrosoft Wikipedia  ☑Technojourney
 

Akhir Kata

Tiada apa yang boleh saya dapat katakan kini cuma, Operasi Sistem Windows 8 Release Preview adalah sesuatu perisian yang perlu dimiliki jika anda penggemar dan serasi dengan perisian Windows.

Muaturun dan Download Windows 8 Release Preview sekarang dan ia akan menstransformasikan kehidupan anda serrta PC anda. Untuk maklumat lanjut, saya sediakan link untuk.Windows 8 Release Preview FAQ page.

Sekian dari meja Irsah Blog, perkongsian relevan untuk perniagaan anda.

Artikel terdahulu:
Kisah Alexa Rank dalam 75 hari
Goole penguin dan Panda mengenal penipuan SEO anda
New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!