Tender Sebutharga Online - Masihkah Relevan?

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Salam Satu Enterprise. Alhamdullillah, dalam tempoh kesuraman kontrak kerja dan tender (kerajaan), Assosiates kami berjaya memperoleh kontrak kerja melalui sistem atas talian EPerolehan Kementerian Kewangan (MOF) bagi bulan Julai 2012 ini. Kontrak, hasil dari tender dan sebutharga, yang telah dianugerahkan oleh kerajaan melalui sistem eperolehan baru-baru ini merupakan kontrak ke 4 bagi tahun 2012 Associates dan Alliance kami dan nilai kontrak keseluruhan mencecah hampir 7 digit Ringgit Malayisa. Pencapaian meningkat hapir 45% dari tahun 2011.

EPerolehan tender dan sebutharga enterprise

Umum mengetahui, kerajaan melalui Kementerian Kewangan Malaysia dan sistem tender dan sebutharga atas talian EPerolehan, membuka peluang kepada kontraktor-kontraktor (syarikat-syarikat) kecil bumiputera dan bukan bumiputera. Syarikat-syarikat berdaftar diberi peluang untuk bersama membantu agensi kerajaan dalam pelbagai bidang dan industri. Dari perkhidmatan sehinggalah bekalan bahan dan barangan, peluang memang terbuka untuk syarikat-syarikat kecil hingga sederhana (enterprise, perkongsian, sdn.bhd.).

Kami di Irsah Indesign bukanlah terdiri dari bekas kakitangan kerajaan (EPerolehan) mahupun mempunyai perkaitan dengan mana-mana agensi. Sejak dari tahun 2007 lagi, kami telah berinteraksi dan bersama memajukan syarikat-syarikat dalam menambah keboleh-capaian perolehan tender dan sebutharga mereka. Dari nilai puluhan ribu sehinggalah ke enam digit, memaksa kami fokus memeberikan bantuan - antara faktor kami berhenti seketika ber-blog-ing. Semenjak agensi kerajaan (bukan semua) menggunakan sistem eperolehan (atas talian sepenuhnya), kami cuba untuk menmanfaat sepenuhnya.
Kontrak, tender dan sebutharga juga merupakan sebahagian perniagaan. Sama seperti anda menjalankan perniagaan runcit mahupun atas talian. Yang beza cara diperolehi, risiko dan jumlah pendapatan yang bakal diperoleh. Ada juga naik turunnya. Dengan niat yang betul, strategi, fokus, perkongsian strategik dan passion, dalam apa jua perniagaan, anda akan peroleh dengan jaya, dengan izin-Nya. Sekurangnya, dengan wujudnya sistem eperolehan tender dan sebutharga atas talian, menepis sedikit tanggapan masyarakat tentang keupayaan dan ketelusannya. (yea, sedikit)

Ketika ini, masihkah relevan sistem eperolehan? Adakah benar-benar memberikan impak yang sepatutunya kepada syarikat-syarikat kecil dan sederhana bumiputera dan bukan bumiputera? Adakah sistem eperolehan Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) yang dibangunkan oleh Commerce Dot Com (CDC), telah dapat mencapai maklamat asal penubuhannya? Adakah benar tender dan sebutharga di agihkan mengikut peng-aturcaraan-nya? Masing-masing akan mempunyai pendapat tersendiri. Disini kami berkongsi kepada anda pengalaman kami di Irsah Indesign, berinteraksi (secara langsung dan tidak langsung) dengan agensi-agensi tersebut, sejak dari awal peng-aturcaraan nya, untuk anda menilai keberkesanan sistem yang dijalankan. Sekurangnya membuka minda kita dalam membuat pilihan terbaik.

Sebagai tanda terima kasih diatas lawatan anda disini dan hadiah dari syarikat yang telah memperoleh anugerah tersebut, anda boleh membuat komen bebas, sama ada komen membina mahupun sebaliknya (berdasarkan pengalaman sendiri mahupun rakan niaga yang pernah berurusan berdasarkan tajuk diatas). Komen pilihan, tidak kira pendek atau panjang (tidak lebih 500 patah kata), akan dipilih berdasarkan ke-unikan dan kreativiti:, dan bakal memperoleh-

  • Website anda di-featur mingguan di 2 buah laman blog kami serentak (links do-follow dan thumbshots) - contoh seperti di side bar dan seterusnya dipindahkan ke Directory4E
  • Membantu tambah nilai links pilihan anda ke laman PR2 dan PR4 atau PR5 atau PR6. (mengikut slot kekosongan yang masih disimpan oleh kami dan laman dipercayai sahaja oleh Google untuk menambah keboleh-capaian laman anda di search engine).- seperti diperoleh dari sahabat commentors sebelumnya (anda tahu anda siapa?) 
  • Contoh tahap kebolehcapaian laman Directory4E URL friendly directory seperti di screenshot dibawah (tidak boleh dibanggakan tetapi memadai):-

Directory4E kedudukan di Google ikut kata kunci
Screen shot sistem pencarian Google bagi kata kunci 'Directory SEO" dari 246 juta hits.

Sekian sahaja perkongsian relevan di meja Irsah Indesign dengan kerjasama strategik Nakar Resources - CSR komuniti siber : Tender Sebutharga Online : Masihkah Relevan?

Bersama berkongsi pendapat dan idea relevan dan dimohon tidak 'spam' keterlaluan.
New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!