Daftar Direktori: Cara Terbaik Blog Links

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Salam warga enterprise. Mendaftarkan blog dan laman web anda ke direktori adalah satu kerja yang membosankan dan ada juga berpendapat ia rumit. Terdapat banyak jenis direktori untuk mendaftarkan blog atau laman web, sama ada berbayar atau pun tidak. Ketika ini ada ribuan direktori yang membolehkan anda mendaftar dengan percuma. Kebanyakan webmaster akan mencari direktori daftar secara percuma bagi menambah keboleh-capaian laman sebagai contoh untuk cabaran Eyriqazz vs Denaihati.

Submit to homepage Directory4E URL friendly Uncle Seekers


Apabila mendaftar dengan direktori, anda harus mencatatkan pada borang disediakan, tajuk dan penerangan laman anda. Jika wujudnya tajuk dan penerangan yang sama akan meyebabkan laman anda tidak di senaraikan dalam sistem pencarian Google. Untuk mendapatkan index yang maksimum, anda haruslah mencatat tajuk dan penerangan yang unik. Dengan catitan yang unik itu, robot Google tidak akan suspek bahawa daftar direktori anda adalah pendua, maka, pada robot pencarian Google , tajuk dan peneranagn tersebut nampak natural (semulajadi).

Jika, robot peng-indeks menjangkakan pendaftaran anda adalah natural, maka ia mudah di-indeks. Setiap penyenaraian di laman web sebenarnya di-indeks untuk membuat pengiraan backlinks. Jika anda menggunakan tajuk dan penerangan laman yang sama di 1000 buah direktori, maka, kebarangkalian sistem pencarian enjin tidak akan mengindeks pendaftaran derektori anda tersebut kerana dianggap pendua. Bukankah memenatkan dan membazirkan masa?

Oleh itu. tajuk dan penerangan yang ingin dicatatkan didalam sesebuah direktori mestilah berlainan, walaupun links kepada laman yang sama. Anda haruslah menulis penerangan dengan sendiri dan tidak digalakkan untuk menyalin bulat-bulat sesbuah penulisan. Jika anda menyalin bulat-bulat tajuk dan penerangan tersebut, sememangnya akan menjadi pendua kepada laman asal anda.

Untuk tambah nilai, anda haruslah tag kan kata kunci anda. Dengan tag kan kata kunci, akan memudahkan pelawat di direktori untuk menjumpai laman anda dan setetusnya menambah trafik ke laman anda nanti. Untuk mendapatkan pelawat yang anda target, anda haruslah menggunakan katakunci khusus. sebagai contoh, jika anda mencatat Eryqazz vs Denaihati, anda haruslah menggunakan kata kunci Eyriqazz, sayang Eyriqazz, rindu Buffered Earnings, advertorial, great teacher, Denaihati, hadiah Denaihati, hidup untuk memberi, iklan, Denaihati network, Denaihati bagi Irsah Blog free trafik dan sebagainya.


Setelah anda mendaftarkan laman blog atau web anda, adakalanya mengambil beberapa bulan untuk penyelaras direktori meluluskannya. jika bernasib baik, kadang-kadang dalam 1 bulan sehingga 1 tahun, percaya atau tidak? Jika sesebuah direktori mempunyai banyak pendaftaran, maka anda kenalah menunggu giliran. Untuk mendapatkan kelulusan dengan cepat, anda boleh membeli pendaftaran segera atau Premium. Dengan langganan daftar berbayar, membolehkan laman anda di bahagian featur di muka hadapan direktori tersebut memudahkan pencarian robot indeks.

Mendaftarkan laman anda ke direktori adalah sangat meletihkan dan bosan. Jika anda sudah give-up, anda boleh upah pakar-pakar SEO untuk menjalankan kerja-kerja tersebut. tetapi pastikan pakar tersebut mempunyai syarikat, berdaftar dan mempunyai kredibiliti yang tidak anda disangsikan. Selalunya syarikat sebegini akan menjalankan kerja-kerja pendaftaran laman anda, dengan mengkhususkan kakitangan terlatih, serta memastikan laman anda di daftar dengan berbagai direktori yang dipercayai. Kebanyakan pakar-pakar SEO sudah mengenal berbagai laman direktori yang membolehkan atau mempercepatkan kelulusan pendaftaran anda.

Syarikat berstatus SEO ini juga akan mengenakan caj-caj berkaitan berdasarkan keperluan anda. Maka, anda sendiri haruslah membuat kajian untuk memperoleh syarikat yang benar-benar terlatih bagi membantu laman anda. Keperluan untuk membuat perbandingan harga juga penting bagi membolehkan anda mendapat perkhidmatan yang berbalaoi dengan bayaran yang bakal anda serahkan.

Sudah semestinya, anda harus bijak dalam memastikan kepelbagaian links yang dipercayai, diperoleh ke laman anda. Ia memastikan kekukuhan laman anda, sebagai contoh,  pertandingan cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati. Percayakah anda, links yang anda tinggalkan di ruang komen, mana-mana laman, sebenarnya, pada ketika ini dan akan datang, robot Google telah ditegah untuk di-rayap? Ya. Sistem ini sedang dijalankan di Google Webmaster Tool dan dalam proses percubaan. Di laman tersebut (Google Webmaster Tool) anda boleh menyemak, bagaimana robot-robot Google crawl laman anda (dengan arahan anda) dan mengembalikan data-data hasil pencarian-nya. Dan kebanyakan ujian pada laman-laman blog tidak akan mengembalikan data pencarian dari komen-komen kerana di-halang oleh skrip sistem komen tersebut.

Oleh itu, bertindak bijak, dan jangan spam links anda. Ada diantara blog-gers di Malaysia telah mengutarakan permasalahan tersebut. Dipetik dari penulisan beliau, " akibat kerakusan peserta-perserta cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati dan pertandingan sebelumnya, sistem komen laman-laman dilambakkan dengan links. Dan ada juga telah menyalah-guna kaedah sistem komen tersebut. Sistem komen bukan lagi untuk memberikan pendapat yang membina, tetapi hanya komen ringkas tanpa hala tuju."  - penulisan di-olah bagi memastikan bibit-bibit perkataan bersesuaian untuk pembaca dan mempunyai maksud persamaan bagi mengelakkan laman ini tidak dikaitkan sebagai pendua. - nukilan blog tersebut. (Sila Google kan ayat-ayat diatas untuk memperoleh links ke laman tersebut.)

Sekian perkongsian relevan Irsah Indesign untuk - Daftar Direktori: Cara Terbaik Blog Links
New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!