Page Rank Turun Atau Statik Adakah Penalti Google Part 3 – Content adalah Raja

Learn how to AMP'd your blog with valid AMP HTML Blogger theme framework. Visit Blogr-AMP Theme and AMPaction Theme. No 3rd party application. Compatible with published posts. Quick in search & on any devices.
Salam warga enterprise. Siri ke-3 kami menerangkan berkenaan content (pengisisan) yang menhadapai masalah page rank naik atau statik adakah penalti dari Google setelah wujudnya Panda dan Penguin pada tahun 2011 dan 2012.
Pihak Google sering menekankan tentang content – pengisian, dan sebenarnya adakalanya membawa masalah. Pereumpamaan ini boleh saya katakan; Bagaiamana keadaan sebuah negara kalau tidak m mempunyai raja? Jadi bermaksud content dlaam laman web anda sebenarnya Raja, pada keseluruhan, apanila Google bots melawat laman anda.
Anda boleh menggunakan Google Page Rank Checker kami yang diupdate untuk 2012 secara PERCUMA di irsah.com – RankChecker4E yang boleh anda hantar terus kepada server Google untuk mendapatkan Rank laman web anda dengan tepat.
Penalti yang sering dikaitkan dengan penggunaan content yang tidak disukai oleh Google adalah seperti ini:-

Google penalti 2012 SERP qualitites


Duplicate content-pengisian duplikasi (fotostat)

Jika wujudnya sebarang duplikasi pada konten anda di dalam laman anda mahupun berada dimana-mana, ia akan mengakibatkan turunnya ranking secara mendadak. Walaupun Google tidak mengisytiharkan ia akan menjadi penalti, tetapi webmasters pro diluar sana menyatakan sebaliknya berdasarkan pengalaman mereka.

Content berkualiti rendah

Content berbentuk draft atau scrap,  yang diperoleh dari laman web yang berlainan dan didapati berada dalam web anda, adalah cara paling mudah laman anda dikenakan penalti oleh Google.

Content yang tidak boleh difahami

Content yang ditulis dalam ‘broken English atupunpun Bahasa yang tidak difahami secara nyata dilihat sebagai scrap kemudian kelihatan spun (dimana penggunaan patah kata perumpamaan yang akan manupulasi Google). Maka, pastikan seseorang memahami penulisan anda untuk mengelakkan anda dikenaklan naik atau statik penalti oleh Google. Dekorasi pada penulisan juga boleh dititik-beratkan kalau tidak kenapa Google mengambil pekerja untuk menyemak content laman web anda.
Artikel ini juga kami terbitkan dalam bahasa enggeris di irsah.com – rich content positive pagerank.

Ulasan

Memang benar seperti diterangkan berkenaan content diatas. Ujian kami, sebagai contoh kami telah cuba manupulasikan dua buah laman webblog (clone) dalam dua dormant yang berbeza, dan ternayata Google tidak mengenakan penalti secara terus menerus. Kedua-dua laman tersebut juga didaftarkan dengan Google Webmaster dan hasilnya kami melihat tahap kebolehcapaian laman clone tersebut amat rendah.
Mengikut panduan Google Webmaster, memang benar jika wujudnya clone artikel pada laman web/blog anda, ia tidak akan dikenakan penalti page rank naik atau statik oleh Google. Melainkan, jika anda menghantar laporan kepada Google berkenaan wujudnya kejadian fotostat tersebut, dan setelah Google menyiasat, mereka akan pastikan clone tersebut akan di-drop-kan dari pencarian search engine.
Google menilai clone anda dengan berbagai cara, antaranya berdasarkan kepada ‘first come first serve’. Dimana, jika content anda berada live dan dibuktikan terdahulu mengeluarkan content tersebut, maka sesungguhnya content anda akan dinilai sebagai original contents dan clone cotents pula akan di-drop-kan terus.
Sekian dari meja Irsah Indesign
Siri akan datang:
Pagerank turun atau statik adakah penalti Google Part 4 - Pengiklanan dari pandangan Google-Adakah Penggunaan Adsense Google diberi kelebihan?
Peringatan:
RankCheck4E dan PageRank4E Bulk Checker (menilai Pagerank Google mengikut pages laman web anda) adalah perkhidmatan PERCUMA untuk readers dan visitors laman web irsah.com.
Directory4E adalah direktori binaan selamat dan di-verify Google SEO URL friendly directory untuk menghantar laman web anda dan membina links dengan PERCUMA (tempoh akan ditetapkan).
Sila gunakan perkhidmatan tersebut dengan berhemah ataupun mendapatkan informasi pilihan terbaik website rujukan mengikut kategori. Tools tersebut akan boleh download secara percuma setelah script dikemaskini untuk user friendly.
Sekian untuk Page rank turun atau statik adakah penalti dari Google 2012 – Content adalah raja.
Siri sebelumnya:
Siri 2: Outgoing Links - Memberi dari pandanagan Penguin 2012
Siri 1: Incoming links -  Perbezaan setelah perubahan Algorithma Google Penguin 2012
New shopping cart widget for Blogger blogs -- transform your blog & sell products using your blog posts instantly! Visit Add Shopping Cart Widget Page to learn more.

Interesting Related to this Topic at Irsah inDesigns Blog

Got It!

Data submitted via comments collected & stored by the respective providers.

Read our Privacy Policy to learn more on data management & protection.

DISQUS With Us!